1. Kvalitetsmål og Ytelsesindikatorer:

KategoriMålYtelsesindikatorer
ServicekvalitetOppfyllelse av SLA-er- Prosentandel av SLA-er oppfylt
Svartid ved hendelser- Gjennomsnittlig svartid ved hendelser
KundetilfredshetKundetilfredshetsvurderinger- Gjennomsnittlig kundetilfredshetsscore
FeilrateAntall feil i systemet- Gjennomsnittlig antall feil per måned

2. Prosedyrer og Prosesskontroller:

ProsessKontrollpunkter og Indikatorer
Identifisering av Hendelser- Antall identifiserte sikkerhetshendelser
- Riktig klassifisering og prioritering av hendelser
Incident Response (IR)- Gjennomføringstid for hendelsesrespons
- Effektivitet i hendelsesløsning
Kommunikasjon med Kunder- Responstid på kundehenvendelser
- Klarhet og relevans i kommunikasjon med kunder

3. Kvalitetsvurdering av SOC-tjenesten:

KategoriMål og Ytelsesindikatorer
Sikkerhetshendelsers Effektivitet- Andel sikkerhetshendelser løst til kundens tilfredshet
- Gjennomsnittlig tid for fullstendig løsning av hendelser
Proaktiv Trusseljakt (Threat Hunt)- Antall proaktive trusseljaktinitiativer gjennomført
- Identifiserte trusler under proaktiv trusseljakt
Rapportering og Analyse- Punktlig levering av rapporter og analyser
- Kundens tilfredshet med rapportkvalitet og innsikt

4. Kundetilfredshet:

KategoriMål og Ytelsesindikatorer
Kundetilbakemeldinger- Systematisk innsamling og analyse av kundetilbakemeldinger
- Gjennomsnittlig kundetilfredshetsscore
Kundekommunikasjon- Kundens vurdering av kommunikasjon og samhandling med NextSOC

5. Opplæring og Kompetanseutvikling:

InitiativGjennomføringsmål og Evaluering
Sikkerhetsopplæring for Ansatte- Økt ansattes kunnskap gjennom opplæringsøkter og tester
- Evaluering av ansattes forståelse og anvendelse av opplæring

6. Kontinuerlig Forbedring:

InitiativImplementering og Effektivitet
Kundeanalyse og Tilbakemelding- Systematisk analyse av kundens tilbakemeldinger
- Implementering av forbedringstiltak basert på analyseresultater

7. Ledelsens Gjennomganger:

OmrådeGjennomgangsparametere og Beslutninger
Ytelsesmål og SLA-oppfyllelse- Vurdering av SLA-oppfyllelse og ytelsesmål
- Beslutninger om endringer og justeringer i tjenesteleveransen